Maak kennis met Technische binnendienst medewerker Rik Bekkenutte
Bij Obbink draait alles om service en dat geldt zeker voor de technische dienst waar Rik Bekkenutte inmiddels al ruim anderhalf jaar aan het werk is. Zijn functie als medewerker technische binnendienst is zowel uitdagend als afwisselend en met zijn jarenlange ervaring in elektronica brengt Rik genoeg expertise met zich mee. "Elke dag brengt nieuwe uitdagingen en dat maakt het werk juist interessant," vertelt Rik.
De ochtendroutine: starten met een kop thee
Rik begint zijn dag vroeg op het Service Center in Lichtenvoorde. Samen met zijn collega Ronald, die hij al jaren kent, start hij de ochtend met een kop thee. "Ronald en ik kennen elkaar goed en zijn samen echt een team. We overleggen en sparren veel met elkaar, vooral als we een nieuwe reparatie hebben die wat complexer is," vertelt hij. "Om 8 uur drinken we vaak eerst even koffie of thee met alle binnen- en buitendienst monteurs. Het is een mooi moment om even bij te praten met z’n allen" legt Rik uit.
Ronald (voorgrond) en Rik (achter) aan het werk.
Iedere dag andere reparaties
In zijn werk komt Rik allerlei verschillende reparaties tegen. "Vroeger kreeg je nog wel eens vaker 'dezelfde' reparaties, bijvoorbeeld vijf keer dezelfde televisie met hetzelfde probleem. Tegenwoordig is dat eigenlijk niet meer aan de orde en is elke reparatie weer anders," zegt Rik. Dit betekent dat hij elke dag opnieuw wordt uitgedaagd om creatieve oplossingen te vinden voor technische problemen. "Het is, zoals ze dat weleens zeggen, iets minder meters maken dan voorheen maar wel leuk om elke keer nieuwe problemen op te lossen."
Rik is vaak afhankelijk van de reparaties die binnenkomen via de winkels. Soms weet hij van tevoren niet eens waar hij die dag mee aan de slag gaat. "Dat maakt het werk juist zo interessant. Elke dag is anders en je moet continu schakelen" vertelt hij.
Een belangrijk aspect, is het contact met de klanten
"Vaak bel ik zelf nog even met de klant om het probleem helemaal duidelijk te krijgen en door te vragen naar de technische details," legt hij uit. Dit directe contact helpt niet alleen om de reparatie goed in kaart te brengen en uit te voeren, maar stelt hem ook in staat om klanten duidelijkheid te geven over de reparatieperiode. "Het mooie is dat we met Obbink Service geautoriseerd zijn om reparaties van grote merken zoals onder andere Bosch, Siemens, AEG, Atag, Samsung en Miele uit te voeren zonder dat het merk zelf daarvoor ingeschakeld hoeft te worden. Daarmee kunnen we onze klanten sneller bedienen."
Het digitaliseren van oude beelden
Naast zijn reguliere werkzaamheden heeft Rik ook een bijzondere niche binnen Obbink gevonden: het digitaliseren van oude videobanden en 8mm films. "Toen ik nog mijn eigen bedrijf had, deed ik al veel van dit soort werk. Zelfs toen ik bij Obbink begon, werd ik hier nog steeds voor benaderd," zegt Rik. Het bedrijf heeft hem de vrijheid gegeven om deze service binnen Obbink voort te zetten. "Ik vind het erg leuk om te doen en het is mooi dat ik hier binnen Obbink de ruimte ervoor krijg."
Rik waardeert vooral deze vrijheid die hij in zijn werk krijgt. "Ik kan lekker aan de gang met de reparaties die binnenkomen. In het begin was het best even wennen, maar inmiddels weet ik waar ik terecht kan en kan ik zelf kan bepalen hoe ik mijn werk organiseer" zegt hij. "Het is fijn dat je hier niet constant wordt gecontroleerd, maar gewoon je werk kunt doen zoals jij denkt dat het goed is. Dat geeft een prettig gevoel," zegt Rik. Die autonomie in zijn werk stelt hem in staat om zich volledig te richten op het leveren van de beste service aan onze klanten.
Kortom, de werkdag van Rik is nooit saai. Met zijn technische expertise, klantgerichtheid en de vrijheid die hij krijgt, speelt hij een belangrijke rol binnen het technische team van onze Obbink Service.
Geïnteresseerd in het digitaliseren van eigen videoband of 8mm beeldmateriaal?
Neem dan contact op met het Obbink Service Center!